03 d’agost 2012

MANIFEST EN RELACIÓ A LA PROPOSTA DEL PLE CORRESPONENT A LA MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE PERSONAL I LA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL

Aquest manifest conjunt expressa la coincidència de tots els grups de l’oposició en relació al procediment i a les formes que s’han dut a terme en relació al punt que avui es vol portar a aprovació, tots els grups municipals signants del manifest tenim visions polítiques segurament diferents en relació al que s’aborda avui, i aquesta visió diferent ben gestionada en els moments que estem vivint, que requereixen d’una alta generositat són una vàlua pel sistema democràtic si s’acompanya de diàleg, visió i com diem, de generositat, el que segur ens duu avui a compartir una única veu de manera unívoca és la manera, les formes, quelcom que una administració pública, per exemplificació ha de mantenir sempre intacte i inalterable, perquè el bé comú sempre ha de prevaldre per sobre de les diferències polítiques. Cal destacar la voluntat de tots els grups de l’oposició de sumar i de fer-ho si s’escau en futures ocasions, però obrim la nostra col•laboració a l’equip de govern perquè aquesta capacitat de gestionar un punt de trobada, que en cap cas és oportunista, és la via per construir una nova manera de viure la democràcia, difícil, però absolutament necessària per aproximar clarament de nou la societat a la política, perquè els reptes que hem d’assolir en el futur immediat i més llunyà són a més de complexes, esperançadors.

El passat 26 de juliol de 2012 al ple ordinari es va presentar la proposta de Modificació de la plantilla i dels llocs de treball, la proposta que té diferents valoracions polítiques i que en el marc del ple extraordinari seran expressades sí que té una valoració unànime per part de tots els grups de l’oposició, i que a continuació s’expressa en 3 apartats:

- El procés, és a dir l’expedient i la convocatòria de ple extraordinari

- La funcionarització

- L’amortització de llocs de treball

El procés: i no és una novetat, ha vingut acompanyat de deficiències i irregularitats flagrants, cal que tothom tingui present que en el moment de la convocatòria de la Comissió informativa l’expedient és absolutament tancat i sota custòdia del secretari de la corporació, que ha de garantir la integritat i la inalterabilitat dels documents que conformen un expedient. 24 hores abans de la celebració de la Comissió informativa l’expedient ha d’estar íntegre a disposició de tots els regidors i regidores de l’ajuntament, tant del govern com de l’oposició. El passat 26 de juliol es va retirar de l’ordre del dia el punt que avui es porta a aprovació per manca de documentació bàsica a l’expedient, el control d’aquesta seguretat jurídica recau tant en els membres del govern, de l’oposició, com dels treballadors públics.

Un cop retirat el punt es va convocar un Ple Extraordinari, sense convocatòria prèvia de Comissió informativa expressant en aquest cas el convocant, l’alcalde, la no necessitat tenint en compte que el punt era el mateix que el ple anterior, però no és cert, hi ha rellevants diferències: documentació addicional que s’ha afegit a l’expedient i que clarament donen peu a la convocatòria d’una comissió informativa per donar-ne comptes. Ens trobem avui davant la celebració d’un ple amb un punt que ha anat engreixant l’expedient a mida que s’hi anaven detectant les mancances i irregularitats que són la garantia de transparència i de la salvaguarda jurídica de qualsevol acte públic.

Per altra banda, no hi ha cap argument objectiu per celebrar un ple extraordinari exclusivament per aquest punt, no hi ha cap urgència vinculada a la finalització de terminis o a efectes nocius clars al bé públic.

Només per aquest fet aquest ple hauria de ser impugnat.

La funcionarització: En primer lloc volem expressar que cap dels grups municipals que secundem aquest document estem en contra de la funcionarització, i després cadascú en el seu corresponent torn de paraula podrà expressar quina seria l’aplicació que en farien, per tant en cap cas els arguments són contraris a fer ús d’aquest procés, que tot i ser excepcional, podria ser totalment justificat i necessari.

El passat dimecres dia 1 d’agost, tots els grups vam presentar al registre de l’ajuntament un conjunt d’arguments i preguntes en relació a aquest punt, el document que vostès han tingut a l’abast des de fa 48 hores posa en dubte les garanties jurídiques del procés, que encara avui són dubtoses. El procés mancat de total transparència es sustenta en la proposta d’acord en un tros de l’articulat de la Llei 7/2007, una llei que després no té el seu corresponent desenvolupament normatiu, cosa que no contribueix a afavorir les garanties legals del procés. Per tant a dia d’avui encara no sabem quina és l’argumentació real del que es porta a aprovació. En aquest sentit clarament demanem: per què?

Per què aquests llocs de treball i no altres?

Estan les places a funcionaritzar establertes per funcionaris en la plantilla de llocs de treball?, és a dir quins llocs de treball han de ser reservats per funcionaris i per tant hem de modificar la plantilla, hem de modificar la relació de llocs de treball.

Com es faran els processos de convocatòria per cadascuna de les places? I quan s’aprovarà l’oferta pública d’ocupació, encara que es tracti d’un procés restringit?

Quantes comunicacions s’han fet al personal en relació a aquesta qüestió i quantes llistes diferents han fet i per què? Sobretot per què?

Sense respostes clares a aquestes preguntes estem posant en dubte el procés, i el que és pitjor el clima laboral de manera directe i el servei als ciutadans i ciutadanes de manera indirecta, qualsevol procés de qualitat de servei explicita de manera clara que la gestió de les persones de l’organització és clau per assegurar una alta qualitat de servei i resultats sostinguts.

Tots aquests fets donen peu a la impugnació del punt.

L’amortització de llocs de treball: Per a nosaltres en relació a aquest punt hi ha dos temes clau, el primer és l’informe que en justifica l’amortització, com en menys de 2 anys canviem totalment el sentit de les prioritats?, i simultàniament la vinculació de qui fa l’estudi en que es basa la proposta amb l’empresa adjudicatària del servei de jardineria. El segon correspon als fets que l’endemà de la NO aprovació del punt de l’ordre del dia en el ple ordinari es van succeir amb les persones afectades i que queden perfectament recollits per ells mateixos en les instàncies que van presentar a l’ajuntament el passat dilluns dia 30 de juliol de 2012.

La impugnació en aquest cas tindrà molt més sentit des de cada cas particular, però tenen tot el nostre recolzament si les proves als fets succeïts són fefaents.

També es porta a plenari dins la mateixa proposta, la creació d'una plaça d'administratiu/va i l'amortització d'una plaça d'auxiliar administratiu/va, que es porten a aprovació sense els informes necessaris i sobre els quals també hem demanat aclariments.

En resum, qualsevol decisió política en un ajuntament o en qualsevol entorn públic o privat requereix en primer lloc, d’un consens intern: què en pensen els afectats? Treballadors i responsables, s’ha parlat amb ells? S’ha consensuat amb ells? en segon lloc, en el cas de l’administració pública del consens polític: què en pensen la resta de grups municipals? Ara ja ho saben. I per últim i tant o més important que els anteriors, el consens social: què en pensen els nostres veïns i veïnes de tot plegat? Com valoren que en un mateix ple municipal fem a 45 persones funcionaris sense una justificació clara i sense transparència sobre qui ho han de ser i qui no, i simultàniament amortitzem 3 llocs de treball, és a dir fem fora 3 persones, tots ells majors de 60 anys, existint si cal un estalvi econòmic per la corporació i pels recursos públics, fórmules com la jubilació parcial o altres, però han preferit fer-ho sense obrir una via de diàleg.

Per tots aquests motius i els que cadascú expressarà, tota l’oposició en bloc demana de nou la retirada del punt de l’ordre del dia, en cas contrari també votarem en bloc en contra i emprendrem les actuacions legals pertinents.

Signat :



Grups Municipals Ajuntament de Caldes

ICV-EUiA, PPC, PSC i CIU